شخص ثالث

مجموعه‌ای از داستانک‌ها، اشعار، غزلیات، دوبیتی‌ها، شعرهای نو و محاوره‌ای با تخلص شخص ثالث

شخص ثالث

مجموعه‌ای از داستانک‌ها، اشعار، غزلیات، دوبیتی‌ها، شعرهای نو و محاوره‌ای با تخلص شخص ثالث

یه سوال

(هوالمحبوب)

این بار سلام

بذار این دفه اینجوری شروع کنم. یه خورده خودمونی‌تر. رسمی و خشک نه. سال جدید تحویل شده و میگن خیلی چیزا باید نو بشه. میگن سال 85 تموم شده و دیگه هم نمیاد. این سؤال رو قبلا از چند نفر پرسیدم ولی خیلیاشون توو جواب موندن. اینجام از شما میپرسم:

سال 85 اومد، خیلی ساده یک سال از عمر شما رو کند و با خودش برد. دیگه هم پس نمیده. شما چی؟ تونستید از سال 85 یه چیزی بکَنید که بتونید چند وقتی برا خودتون نگه دارید؟

نمیدونم سال 85 برا شما چجوری گذشت، ولی من احساس میکنم طول سال دیگه 365 روز نیست، خیلی کوتاه‌تره. یا شایدم روزاش خیلی کوتاه شدن. شایدم واقعیت عمر همینه. تا چشم به هم بزنی یک سالش رفته و تا بخوای به خودت بیای میبینی پیمونه پر شده. هنوز این مطلب از ذهنت نرفته که میبینی شخص ثالث دوباره میپرسه: سال 86 اومد، خیلی ساده یک سال از عمر شما رو کند و ...

راستی اگه قراره مثلا یک سال بعد این سوالو ازمون بپرسن از الان چقدر خودمونو میتونیم برا جواب دادن آماده کنیم؟؟؟ اگه قرار باشه 365 روز دیگه رو هم اجازه بدیم از عمرمون بردارن و هیچ تحولی نداشته باشیم، یه جورایی احساس ضرر بهمون دست نمیده؟ احساس نمیکنی لازمه یه تحرکی، تحولی، کاری، برنامه‌ای، ... نمیدونم. فقط میدونم با دعای خوبی سال رو شروع کردی و سعی کردی از ته دل زمزمه کنی:

یا مقلب القلوب و الابصار

یا مدبر اللیل و النهار

یا محول الحول و الاحوال

حول حالنا الی احسن الحال

منم از ته دل آمین میگم و دعا میکنم حالتون تو سال جدید به بهترین حال‌ها متحول بشه. عیدتون مبارک

 یه مطول باحالم از محمدعلی خداپرست بخون. به حال و هوای عید میخوره:

 نوروز رسیده است و هوا عطر بهاری به بغل دارد و دنیا شده پر سنبل و صدها گل و خورشید، نفس‌های پر از گرمی خود را به زمین هدیه کند باز  و کمی ناز به دنیا بفروشد... ( و از این دست اراجیف، فراوان ز قلم‌های دگر باز شنیدید و میان صفحات دو هزار و سه کتاب و صد و پنجاه و دو نشریه شده چاپ و کمی گول زده خلق خدا را ) ...! نوروز اگر سر برسد، عیدی بسیار شود ردّ و بدل بین کبیران و صغیران و نگاه همه بر دست بزرگان که رگ غیرتشان جوش زند باز و سر (سال‌نو)یی، پول سیاهی (!)بدهند از سر انفاق و کمی منّت مشروط گذارند سر ما که: ((‌ اگر این بشود یا بشود
آن، به همین آیه‌ی قرآن ...! )) و عجیب این که تعهّد بدهیم از سر اخلاص و کمی بعد، فراموش بسیار شود عارض و کار خودمان را بکنیم از نو و انگار نه انگار ... ؟! القصّه، پس از این همه رخداد، عجیب است اگر باز کسی وضع قر و قاطی ما را به سبیل مخ معیوب خودش عید بنامد!!

 

نظرات 23 + ارسال نظر
سمیرا چهارشنبه 15 فروردین 1386 ساعت 05:59 ب.ظ

فدای مهربونیات همشهری


ازم دلخور نشی هااا. آخه بعضی وقتا قاطی می کنم دیگه..

خوش باشی

بعد که از قاط در میای با خودت فکر میکنی موقع قاط چه کارایی کردی که نباید میکردی؟ بعد باهاشون چکار میکنی؟
البته من هنوز نفهمیدم بابت چی باید دلخور میشدم. اگه فهمیدم و دلخوریم اومد بهت خبر میدم.

نجمه چهارشنبه 15 فروردین 1386 ساعت 05:03 ب.ظ http://www.sadebegooyam.com

سلام علیک
سال نو مبارک پر از خیر و برکت و نیکی
من از سال ۸۵ یه چیزی کندم که برای همه عمر برام می مونه یه موقهایی آدما خودشون رودست کم می گیرن ولی یهو به خودشون می یان می بینن نه بابا اونقدا که فکر می کنن دور نیستن مثل من
شاد باشی از ظهور مولا
یا علی

سلام
میتونی از الان توو این فکر باشی که از ۸۶ بیشتر بکنی؟

مولانا سه‌شنبه 14 فروردین 1386 ساعت 04:54 ب.ظ

سلام
سال نو مبارک
سئوال خوبی پرسیدی
به خاطم می سپارم که هر روز از خودم این سئوال را بپرسم
و برایش جواب مناسبی بیابم البته در اصل برای خودم.

سلام
به خاطر بسپار که از منم هر روز بپرسی
سال نو شما هم مبارک

مژگانبانو سه‌شنبه 14 فروردین 1386 ساعت 10:00 ق.ظ http://mojganbanoo.persianblog.com

اگر این بشود یا بشود آن...
سن که می رود بالا عیدها هم مثل روزهای تولد زهرمار آدم می شود چون هی یادش می آید که یک سال پیرتر شده است. حکایت ما همینست. اما چه می شود کرد؟

چ ه م ی ش و د ک ر د؟؟؟ و یا چه باید کرد؟

[ بدون نام ] دوشنبه 13 فروردین 1386 ساعت 02:19 ق.ظ

من کامنتای وبم رو میخونم و بی تفاوت از کنارش رد نمیشم ..

و به خاطر اصرار دوستام خواستم اپ کنم ... پس حرف دل رو می نویسم ... باور کن

باور کن باور کردم

آیدا دوشنبه 13 فروردین 1386 ساعت 12:35 ق.ظ http://www.fandoghi.blogfa.com

خود خودش بود که هر چه خود بود از خودش به ما به ارث رسید!

توو این فکرم که آیا منم میتونم خود خودمو به رسم امانت به نسل خودم به ارث بذارم. خودی که فقط خودم باشه، رنگ نگرفته باشه، خودی خودی باشه.

آیدا دوشنبه 13 فروردین 1386 ساعت 12:34 ق.ظ http://www.fandoghi.blogfa.com

من بودم و یک پیک پر رویای شخصی
یک پا دو پا "آیدا می آیی تا برقصی"؟
لعنت به آنهایی که خلوت را شکستند
لعنت به تو در قلبم آزادانه حبسی...

و من رحمت می‌طلبم به آنانکه بعضی خلوت‌هایم را شکستند

عاشق بد شانس یکشنبه 12 فروردین 1386 ساعت 09:21 ب.ظ http://jazbevitamin007.blogfa.com/

____________***__*_**** ___________
____________**__**_____* __________
___________***_*__*_____* _________
__________****_____**___****** _____
_________*****______**_*______** ___
________*****_______**________*_**_
________*****_______*_______* _____
________******_____*_______* ______
_________******____*______* _______
__________********_______* ________
__***_________**______** __________
*******__________** _______________
_*******_________* ________________
__******_________*_* ______________
___***___*_______** _______________
___________*_____*__* ____________
_______****_*___* _________________
_____******__*_** __________________
____*******___** ___________________
____*****______* __________________
____**_________* __________________
_____*_________* __________________
_____________*_* __________________
______________** __________________
______________* ___________________

-----------------------------------------------------------
مهم نیست چند بهار در کنار هم زندگی کنیم باور کنید مهم این است که یادمان باشد عمرمان کوتاه است در پایان زندگی خیلی از ما خواهیم گفت: کاش فقط چند لحظه بیشتر فرصت داشتیم تا خوب بهم نگاه کنیم و همه ناگفته های مهر آمیز یک عمر را در چند ثانیه بگوییم ای کاش با خاطره ها زندگی نمی کردیم.
---------------------------------------------------------
راستی اومدم بهت خبر بدم که آپ هستم...تا کی منتظرت بمونم؟<== عـــــــــــــــــــــــاشــــــــــق بــــــــد شــــــــــــــــــــــانـــــــــــــــــــس

و عجیب که همه میدانیم و باور ...

حضرت عشق --** روزبه **-- شنبه 11 فروردین 1386 ساعت 03:12 ب.ظ http://hazrat-eshgh.blogsky.com

.....
آری باز هم در کوچه پس کوچه های چشمانت غریبی می کنم
و سحرگاهان که شبنم آیتی از پاک بودنت را به عالم می بخشد
و گل ها بستر آیات می کردند
به مهراب بهاران
سال نو رو پاک تر از شبنم گل ها برایت آرزو دارم...
....میخونه ی ** حضرت عشق ** به مناسبت بهار نو
آپ شد
منتظرم
سال نو باستنی رو بهت تبریک می گم !
امیدوارم سال خوبی رو داشته باشی
راستی با تبادل لینک موافقی ؟ منتظر نظرتم خوب ؟
فعلا.........
------ یا حق ! ----

سلامت کو؟

سمیرا شنبه 11 فروردین 1386 ساعت 11:30 ق.ظ

سلام همشهری. خوبی؟ خوشی؟ سلامتی؟

فقط واسه من جواب نداشتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بی معرفتتتتتتتتتتتتتتت

خوش باشیییی

سلام
خیلی وقتا جواب خیلی خوبیها رو نمیشه داد. مطمئن باش.
(بیخیال اون روز که نظرات رو نگاه میکردم بلاگ‌اسکای گیر داشت. همین)

[ بدون نام ] شنبه 11 فروردین 1386 ساعت 08:45 ق.ظ http://www.afsos.blogsky.com

فردی از پروردگار در خواست کرد
تا به او بهشت و جهنم را نشان دهد
خداوند پذیرفت
او را وارد اتاقی نمود
که جمعی از مردم در اطراف دیگ بزرگ غذا نشسته بودند
همه گرسنه نا امید و در عذاب بودند
هر کدام قاشقی داشت که به دیگ می رسید
ولی دسته قاشقها بلند تر از بازوی آنها بود
به طوری که نمی توانستند
قاشق را به دهانشان برسانند
عذاب آنها وحشتناک بود !
آنگاه خداوند گفت :
اکنون بهشت را به تو نشان می دهم
او به اتاق دیگری که درست مانند اولی بود وارد شد
دیگ غذا ...
جمعی از مردم ...
همان قاشقهای دسته بلند ...
ولی در آنجا همه شاد و سیر بودند
آن مرد گفت : نمی فهمم !!!
چرا مردم اینجا شادند
در حالی که در اتاق دیگر بد بختند؟
با آنکه همه چیزشان یکسان است؟
خداوند تبسمی کرد و گفت :
خیلی ساده است
در اینجا آنها یاد گرفته اند که
یکدیگر را تغذیه کنند
هر کسی با قاشقش غذا در دهان دیگری می گذارد
چون ایمان دارد که
کسی هست که در دهانش غذایی بگذارد

سلام روزتون بخیر وخسته نباشین این متن هم برام خیلی پرمحتوابود

واقعا بهشت به همین سادگی ساخته میشه. چرا معمولا احساس نمیکنیم توو بهشتیم؟

مریم جمعه 10 فروردین 1386 ساعت 01:07 ب.ظ http://bito-hargez.blogsky.com

سلام
بالاخره آپ کردی .
سال نوی شما مبارک
سوال جالبی بود ولی وقتی جوابت اونی نباشه که دلت میخواست باشه خیلی درناکه .
سال ۸۵ برای من پر از تجربه بود . سخت بود ولی و برای سال ۸۶ میتونم ازشون استفاده کنم .
سال ۸۵ خیلی خودمو زیر و رو کردم
خیلی با خودم درگیر شدم
و الان سال ۸۶ تا اینجا شروع خوبی بود برام .
امیدوارم سال دیگه که این سوال رو از ما پرسیدی بتونم بگم عالی بود ...

میخوام عالی باشه پس حتما عالی میشه نه ؟

به این پستت هم باید حسابی فکر کرد
برام دعا کن
مثل پارسال منو از دعای خیرت بی بهره نزار .

«ما میتوانیم با فصل ها عوض شویم اما فصل ها مارا عوض نخواهند کرد »

سال خوبی داشته باشی درکنار خانواده
شاد باشی

سلام
دعا کن خودمو بتونم آپ کنم.
خیلی خوبه که از میتونی از تجربه‌های ۸۵ استفاده کنی.
دعا میکنم سال ۸۶ متعالی باشی.

سلام// دوستان گل و مهربونم خیلی خوشحالم که دوباره تونستم بیام البته خیلی این دوری سخت بود اما باید تحمل می کردم تا کمی شبیه آدمها شم خب البته دوستان گل زیادی داشتم که مثل شما برام ردپا گذاشتن تو بیابون خسته دلم امیدوارم خدا شما دوستان گل رو برام نگه داره // سال نو مبارکتان باد و امیدوارم سال زیارت امام زمان عجل الله باشه و برای شما سلامتی و پیروزی رو از خدا خواستارم // یا حق امام حسن مجتبی علیه السلام پشتیبانتون

سلام
همش یه طرف. اون دعایی که کردی یه جورایی غافلگیرم کرد. انشاالله امسال سال زیارت آقا امام زمان باشه.
آمین آمین آمین

هیلدا پنج‌شنبه 9 فروردین 1386 ساعت 01:58 ق.ظ

نمی دونم...
هنوزم نتونستم بفهمم هشتاد و پنج واقعن خوب بود یا بد..الان هنوزم سنگینی یه چند تا شکستو دارم....ولی خوشی هاشم کم نبودن....
فکر می کنم..بازم...

شکست ظاهر شاید بدی داره. ولی اگه باطنشو نگاه کنی میبینی که ارزشش خیلی زیاده. حداقل مثل یک فانوس یا شایدم یه نورافکن توو مسیر آیندت میتونی ازش استفاده کنی تا دوباره از این ناحیه شکست نخوری. این خیلی باارزشه.

آیدا چهارشنبه 8 فروردین 1386 ساعت 10:44 ب.ظ http://www.fandoghi.blogfa.com

سال ۸۵ به اندازه ی ۱۰ سال...نه بزرگ نشدم! پیر شدم!
از بس پر از تجربه بود!
حول حالنا الی...الی ماشاالله...عمرا کاری که ما می خوایم کنه...خودخواهه دیگه!

یک سال از عمرتو دادی به اندازه ۱۰ سال تجربه گرفتی. معامله خوبیه اگه قدر متاعی رو که خریدی بدونی.
خود داریم تا خود. قبول داری.

سمیرا چهارشنبه 8 فروردین 1386 ساعت 12:14 ب.ظ

سلام همشهری. خوبی؟ یعنی چی تا ۱۰۰ کیلومتری اومدی و نتونستی ...خیلی ناراحت شدم که ...


راستی جات خالی ساعت تحویل رفتیم امام زاده باورت نمیشه یه حالی داشتم . اینقدر قشنگ بود. دعا که می خوندم یه حس خوب داشتم واسه همتون دعا کردم...

ایشالا امسال واسه همه پربارتر از پارسال باشه.

من هم دارم یه کارایی می کنم به قول خودت تحول و...

دعا یادت نره.
فدای مهربونیات

سلام
خوبه. خوبه. بازم خوبه.
یعنی تا سبزوار اومدم.
کدوم امامزاده؟

سارا چهارشنبه 8 فروردین 1386 ساعت 10:19 ق.ظ http://www.afsos.blogsky.com

سلام حال شما؟ عیدتون مبارک
سال پرازشادی وموفقیت وتحقق آرزوهایتان براتون آرزومندم
سال ۸۵ برام خوب نبود پرازغم وغصه وازدست دادن عزیزان
بهرحال روزگاره دیگه شکرخدا واسه همه چیزهای که داده شکربدرگاهش

من نکاتی از زندگی برداشت کرده ام که آنها را در اینجا می آورم: آسمان هرگز هم تراز هیچ جای دیگری نیست و هیچ گاه هیچ حسی مثل حس فضای خارج از کابین خلبان نیست.
و این همان احساس عجیب است که من دارم. ?یازده اینچ به سمت راست، یازده اینچ به سمت چپ?. این دقیقا جایی است که هیچ بشری توانایی زندگی کردن در آنجا را ندارد. جایی است که هیچ بشری نمی تواند طولانی مدت در آن بماند. ما کرانی از آن بیکران هستیم. همانند آهوی کوهی ترسیده ای که طول چمنزار وسیعی را طی می کند و می داند که ایستادن به منزله‌ی مرگش است.

سلام
ساده‌تر نگاه کن. خیلی ساده‌تر.

فرزانه شیدا چهارشنبه 8 فروردین 1386 ساعت 12:17 ق.ظ http://www.fsheida.com

سلام حق با شماست عمر زود وراحت میگذره وسالها شمرده میشن بی هیچ برگشتی منهم برای شما برای همه دلها ارزوی بهترین ها رو دارم واینه در نهایت هرسال بتونن به شادی بگن سال خوبی بود ودر زندگیم اثر ی موندگار داشت
ممنونم از حضور بهاری شما در آشیانه شعر و با بهترین ارزوها برای شما
سال نو مبارک
موفق وشادمان باشید

سلام
منم امیدوارم

مریم توفیقی سه‌شنبه 7 فروردین 1386 ساعت 11:12 ب.ظ http://tofighee.persianblog.com

سلام . سال نو مبارک . عید حول حالناست و واجب است بفهمیم . اصلا به نظر من هر روزی که آدمی نگرشی مثبت تر و تازه تر به دنیا پیدا کنه اون روز عیده نیازی به گذر ۳۶۵ روز نیست خیلی ها هستند که عمرشون رو با یک فلسفه ی توخالی گذروندن لحظه ها و شب کردن روز و بالعکس سپری میکنن .
عید شروعی دوباره است البته با تکیه بر تجارب قبلی و دستیافتن به سوی ناشناخته ها و از همه مهمتر نزدیکتر شدن به خدا .
ممنون که آمدید .

سحر سه‌شنبه 7 فروردین 1386 ساعت 05:49 ب.ظ

اره من یه چیزی از سال هشتاد و پنج کندم اونم اینه که تو کار دیگران دخالت نکنم خوبه

آره خوبه ولی چرا اینقدر عصبانی؟!!!

رضا سه‌شنبه 7 فروردین 1386 ساعت 03:33 ب.ظ http://liliput.blogfa.com

سلام

شاد باشی و موفق......


یا حق

سلام
شاد باشیم و در شادی دیگران سهیم. شما هم موفق باشی.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 فروردین 1386 ساعت 03:32 ب.ظ

سلام

عیدت مبارک.

شاد باشی

سلام. عید شما هم مبارک آقا رضا

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 فروردین 1386 ساعت 08:29 ق.ظ http://www.wall.blogsky.com

سلام
نمی دونم شاید اگر ساله خوبی باشه تحول داشته...اگر نباشه...
اما باید دونست که ما تحول را چی معنی می کیم...
..............

سلام
میدونی چی میخوام بگم؟
اگه نتونی اندازه بگیری که سال ۸۵ برات خوب بوده یا نه نمیتونی تصمیم بگیری که سال ۸۶ خوب خواهد بود یا نه؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد