شخص ثالث

مجموعه‌ای از داستانک‌ها، اشعار، غزلیات، دوبیتی‌ها، شعرهای نو و محاوره‌ای با تخلص شخص ثالث

شخص ثالث

مجموعه‌ای از داستانک‌ها، اشعار، غزلیات، دوبیتی‌ها، شعرهای نو و محاوره‌ای با تخلص شخص ثالث

دوبیتی‌های من

(هوالمحبوب)

شمیم کوی تو با من چها کرد
شکند موی تو موجی بپا کرد
خم ابروی تو شد رهنمایم
لب شیرین تو دردم دوا کرد

 

هلاک من به یک تیر نگاه است
حیاتم هم از آن عین سیاه است
چرا با او نگویم راز دل را؟
خداوندا مگر دوستی گناه است؟

 

زدم فالی به یاد خط و خالش
دلم آشوب شد چون دید فالش
حدیث وصل او با دیگری بود
در این بازی تقدیر... خوش به حالش

 

الف چون دال پیش قامت یار
ندیدم یک الف چون دال دلدار
چو بیش از این توان وصف او نیست
الفبا را به حال خویش بگذار

 

دوبیتی‌های من معنا ندارد
دلم جز بیت او ماوا ندارد
دلم مجنون صفت دنبال لیلی است
و مجنون جز بیابان جا ندارد

نظرات 36 + ارسال نظر
فاعقه پنج‌شنبه 9 خرداد 1387 ساعت 05:33 ب.ظ

اینو خیلی دوست دارم

خوشحالم

سمیرا چهارشنبه 14 شهریور 1386 ساعت 05:38 ب.ظ

نازنین!

گفتی سپیدی صبح را به میهمانیمان خواهی آورد

و من آینه ها را در چاردیواری اتاقم می آویزم

تا تو را بهتر ببینم

فرصت کم است

و هیچکس ضمانتم را نمی کند که عمر دوباره ای کنم.

و من نگرانم که از سپیدی صبح غافل بمانی، که ... هیچکس ضمانت عمر دوباره را نکرده است.

شمیلا چهارشنبه 14 شهریور 1386 ساعت 11:47 ق.ظ http://shamila.parsiblog.com

سلام....دوست من......زیبا بود...........
دوبیتی‌های من معنا ندارد
دلم جز بیت او ماوا ندارد
دلم مجنون صفت دنبال لیلی است
و مجنون جز بیابان جا ندارد

سلام
دلم مجنون صفت دنبال لیلی است... تو هم درکش کردی؟ تو هم دیدی زیباس؟

سمیرا چهارشنبه 14 شهریور 1386 ساعت 10:52 ق.ظ

دعا کن

اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا

چهار خواهر سه‌شنبه 13 شهریور 1386 ساعت 03:54 ب.ظ http://fattaneh.persianblog.ir

خیلی خوشکل بود...!

سارا دوشنبه 12 شهریور 1386 ساعت 02:22 ب.ظ http://www.afsos.blogsky.com

سلام روزتون بخیر باعرض یک معذرت بخاطر دیراومدن
عیدتونمبارک

نامت چه بود؟
آدم
فرزند؟
بنویس اولین یتیم خلقت
محل تولد؟
بهشت پاک
اینک محل سکونت؟
زمین خاک
آن چیست بر گرده نهادی؟
امانت است
قدت؟
روزی چنان بلند که همسایه خدا،اینک به قدر سایه بختم به روی خاک
اعضاء خانواده؟
حوای خوب و پاک ، قابیل خشمناک ، هابیل زیر خاک
روز تولدت؟
روز جمعه، به گمانم روز عشق
رنگت؟
اینک فقط سیاه ، ز شرم چنان گناه
چشمت؟
رنگی به رنگ بارش باران ، که ببارد ز آسمان
وزنت ؟
نه آنچنان سبک که پرم در هوای دوست ،نه آ نچنان وزین که نشینم بر این خاک
جنست ؟
نیمی مرا ز خاک ، نیمی دگر خدا
شغلت ؟
در کار کشت امیدم
شاکی تو ؟
خدا
نام وکیل ؟
آن هم خدا
جرمت؟
یک سیب از درخت وسوسه
تنها همین ؟
همین!!!!
حکمت؟
تبعید در زمین
همدست در گناه؟
حوای آشنا
ترسیده ای؟
کمی
ز چه؟
که شوم اسیر خاک
آیا کسی به ملاقاتت آمده؟
بلی
که؟
گاهی فقط خدا
داری گلایه ای؟
دیگر گلایه نه؟، ولی ...
ولی چه ؟
حکمی چنین آن هم یک گناه!!؟
دلتنگ گشته ای ؟
زیاد
برای که؟
تنها خدا
آورده ای سند؟
بلی
چه ؟
دو قطره اشک
داری تو ضامنی؟
بلی
چه کسی ؟
تنها کسم خدا
در آ خرین دفاع؟
می خوانمش که چنان اجابت کند دعا

سلام
من فقط میترسم وقتی اینا رو میپرسن واقعا نتونم اینجوری جواب بدم. زبونم بند بیاد.... وحشت ورم داره ...

رضا *تریپ تاپ* دوشنبه 12 شهریور 1386 ساعت 12:42 ق.ظ http://liliput.blogfa.com

سلام

خیلی زیبا بود...

مثل همیشه...

موفق باشی...

سلام
ممنون.

[ بدون نام ] یکشنبه 11 شهریور 1386 ساعت 03:02 ب.ظ

الا که راز خدایی خدا کند که بیایی
تو نور غیب نمایی خدا کند که بیایی
دمی که بر تو براید خدا کند که نباشد
الا که هستی مایی خدا کند که بیایی
به هر دعا که توانم تو را همیشه بخوانم
الا که روح دعایی خدا کند که بیایی

سلام
شعر زیبایی است فقط فکر کنم این قسمتش زیاد قافیه هاش با هم جور در نیومده
خم ابروی تو شد رهنمایم
لب شیرین تو دردم دوا کرد

و قشنگترین جاش به نظر من این قسمته
زدم فالی به یاد خط و خالش
دلم آشوب شد چون دید فالش
حدیث وصل او با دیگری بود
در این بازی تقدیر... خوش به حالش

برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت دارم

سلام
یه خورده با تغییر آهنگ درست میشه
شما هم موفق باشی دوست غریب من

هیلدا یکشنبه 11 شهریور 1386 ساعت 11:37 ق.ظ

قشنگ بود...مثل همیشه...

ممنون. اون همیشه قشنگه

یاسمن شنبه 10 شهریور 1386 ساعت 09:26 ق.ظ http://www.shvahdati.blogfa.com

دوست خوب سلام هر چند دیر بهت سر زدم و دیر اومدم تا عید رو بهت تبریک بگم اما هنوزم دیر نشده عیدت مبارک امیدوارم این چند روز تعطیلات بهت خوش گذشته باشه.

اومدم بهت بگم از اینکه دوباره بهم سر زدی خیلی ازت ممنونم و اینکه چرا مردم این جا گرجی صحبت می کنند به دلیل اینکه اصلیت آنها از گرجستان هستش و اینکه چطور به اینجا اومدن قضیه اش طولانیه.

بازم میگم مطالب وبلاگت خواندنیست موفق باشید*.*.*.*

التماس دعا

سلام
همیشه گفتم مهم رفتنه.

مهتاب جمعه 9 شهریور 1386 ساعت 01:39 ب.ظ http://jodi.blogsky.com

من سبکبارم - غم بود و نبودم - نیست -نیست
گر غمی دارم - غم امروز و فردای شماست
دل ز مهر آفرینش کنده ام ای همدمان
گر دل ویرانه ای باشد - مرا جای شماست

سلام مهربانم . میلاد منجی را به شما تبریک میگم . امیدوارم روزهای شادی داشته باشید.
به امیددیدار

سلام
دعا کن بیاد حتما شادی رو هم با خودش میاره

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 8 شهریور 1386 ساعت 10:34 ب.ظ

به همین راحتی .
یه تصمیم با عجله
میبینی خیلی از دوستانو از دست دادم
شدم تنها تر از قبل
به همین راحتی
یاد گرفتم بعضی اشتباهات تاوانش خیلی سخت تر از اونیه که فکرشو بکنی

این مدت هیچکسی بهم سر نزده

سلام
همیشه یافتن سخته ولی سختتر از اون نگه‌داشتنشه

فاطمه پنج‌شنبه 8 شهریور 1386 ساعت 12:16 ب.ظ http://dey.blogsky.com

مراقب خودتتون باشید .

فالله خیر حافظا و هو ارحمن الراحمین.

سحر چهارشنبه 7 شهریور 1386 ساعت 06:45 ب.ظ

سلام
خدا نکنه ببینمش وگرنه از حسودی درجا سکته میکنم تو که خودت میدونی من چقدر حسودم پس برای من از این دعا ها نکن همون تو دیدیش واسیرش شدی بسه

سلام
خیلیا ندیده عاشقش شدن
پس ببین چی میکشه این دل من

هلیا چهارشنبه 7 شهریور 1386 ساعت 03:01 ب.ظ http://heli.blogfa.com

ما همه نیاز مند عشقیم. عشق بخشی از سرشت انسانی است، به همان انداره خوردن، نوشیدن، و خفتن گاهی به هنگام تماشای یک غروب زیبا، خود را کاملا تنها می یابیم و می اندیشیم: این زیبایی اهمیت ندارد، چون کسی را ندارم که با او در این زیبایی سهیم شوم.



سلام ! اگه خدا بخواد میخوام آپ کنم !!!!!!

سلام انشاالله

لبخند می زنم روزی چهارشنبه 7 شهریور 1386 ساعت 12:17 ب.ظ http://sahelenaaram.blogfa.com/

اینجا گلستان شده ؟

گل زیاد سر میزنه اینجا. ولی توو گلا یه گل جاش خیلی خالیه

نیلوفر چهارشنبه 7 شهریور 1386 ساعت 07:39 ق.ظ http://neeloofar.com

شعر از خودتون بود؟؟؟به به اینهایی که پررنگ نوشته شده یعنی مهم تره؟ :)
راستیییی عید شما مبارک

قطعه گمشده ای از پر پرواز کم است
یازده بار شمردیم یکی باز کم است
این همه آب که جاریست نه اقیانوس است
عرق شرم زمین است که سرباز کم است

شعر از نمیدونم کی

۱۳ سالم که بود یه شعر واسه حضرت مهدی گفتم هنوزم که هنوزه برام تازگی داره :) اگه جایی واردش کردم آدرسش رو میذارم برات به یه بچه ۱۳ ساله بخندی :))))))
راستی شرمنده که من دیر میام.هر روز میرم سر کار اصلا زیاد پای کامپیوتر نیستم

سلام
... سرباز کم است...
قدر شعرای ۱۳سالگیتو بدون.

سمیرا سه‌شنبه 6 شهریور 1386 ساعت 09:59 ق.ظ

دل من یه روز به دریا زد و رفت

پشت پا به رسم دنیا زد و رفت

زنده ها خیلی براش کهنه بودن

خودشو تو مرده ها جا زد و رفت

هوای تازه دلش می خواست ولی

آخرش توی غبارا زد و رفت

دنبال کلید خوشبختی می گشت

خودشم قفلی رو قفلا زد و رفت

یه دفعه بچه شد و تنگ غروب

سنگ تو شیشه فردا زد و رفت

دفتر گذشته ها رو پاره کرد

نامه فرداها رو تا زد و رفت

طفلکی تازگی آدم شده بود
به سرش هوای حوا زد و رفت

سحر دوشنبه 5 شهریور 1386 ساعت 11:26 ق.ظ

سلام سلام سلام
چطوری؟ خوبی؟قشنگ بود
ولی به قول خودت دو بیتی های تو معنا نداره اگه داره واسه ما ها نداره(چشمک)
موفق باشی وسربلند

سلام
انشاالله یه روز میبینیش میفهمی خودش چقدر قشنگه. اینا که خزعبلات منه به نام دوبیتی تازه اونم معنا نداره

مریم توفیقی یکشنبه 4 شهریور 1386 ساعت 11:49 ب.ظ http://tofighee.persianblog.ir

مجنون شده ای شاعر تا باد چنین بادا
نسیم اردیبهشتی رایحه ی خوشی است که همیشه در کوچه های بهشتی دلتان جاری و ساری است ...
یاد شما همیشه سنجاق شده به خانه ی کوچک دل هست .

تا باد چنین بادا
بازم..
تا باد چنین بادا

تینا یکشنبه 4 شهریور 1386 ساعت 03:39 ب.ظ http://redlife.blogsky.com/

همشون قشنگن...ادامه بدین..چرا دو بیتی؟؟بیشترش کنید..

ولی اون از همه دلنشین‌تره

محدثه خسروی یکشنبه 4 شهریور 1386 ساعت 12:54 ب.ظ http://kalagh-mimanam.blogfa.com

سلام.
کارای زیبایی بودند؛مخصوصاًدوتای آخری واگه از واژه های تازه تری استفاده بشه بدون شک خیلی زیباتر هم می شن.
امافکر می کنم وزن مصراع های آخر کار دوم و سوم مشکل داره.
موفق باشید.

سلام
ممنونم. خودمم این حس رو دارم. تونستید پیشنهاد اصلاحشو بدید ممنون میشم

سمیرا یکشنبه 4 شهریور 1386 ساعت 09:47 ق.ظ

من... سکون... سکوت.. تنهایی.... تاریکی.... غم.... سرما.... دلتنگی.... گریه....


خدا همین جاست مگه نه؟

کاشکی منو ببینه............کاشکی

خودش میگه از سمیرا از من پرسید بهش بگید من خیلی بهش نزدیکم. خیلی... فقط باید صدام کنه... همین

هلیا شنبه 3 شهریور 1386 ساعت 07:13 ب.ظ http://heli.blogfa.com

سلام !‌ خوبی ؟
هی جوانی که یادت بخیر !!!!!!!
دیگه پیر شدیم رفت !!!!
بابا من که میام اینجا جای پام هم گاهی وقتا میمونه شما چی !!!!!؟؟؟؟؟؟
خوش باشی

سلام
این چند روزم میگذره شاید سریعتر از قبل

مریم شنبه 3 شهریور 1386 ساعت 11:59 ق.ظ http://baan3117.blogfa.com

سلام!

کوتاه و مفید... سلام از ما

مولانا شنبه 3 شهریور 1386 ساعت 11:48 ق.ظ

سلام
جالب بود
دست شما درد نکنه
یا علی مدد

سلام
جالب بود؟ چی؟ مگه دیدیش؟

هدا شنبه 3 شهریور 1386 ساعت 11:43 ق.ظ http://dokhtarebarfi.blogsky.com

سلام
اولا مرسی که سر زدی
دوما: خیلی شعر قشنگی بود..
از خودت بود؟ :-؟
...
بازم بیا منتظرتم :)

سلام
دلم مجنون صفت دنبال لیلی است...

محمود اکرامی شنبه 3 شهریور 1386 ساعت 08:18 ق.ظ http://://ekramifar.blogfa.com/

سلام همشهری عزیز
از قصرات خودم پوزش میخوام
دو بیتی های شما بسیار زیبا و با احساس هستندبسیار زیبا
امیدوارم هم مرا ببخشید هم بهتره من اسم شما رو بدانم البته اگر صلاح میدانید ولی من دوست دارم بدانم اسم همشهری من چیست بهروز بمانید

سلام از ما استاد عزیز
تمام سروده‌ها به پای تک‌مصراع شما (یا علی گفتیم و عشق آغاز شد) تقدیم باد.

یک منتظر شنبه 3 شهریور 1386 ساعت 06:43 ق.ظ http://tribun.blogsky.com/

تمام خاک را گشتم به دنبال صدای تو

ببین باقی ست روی لحظه هایم جای پای تو

اگر مومن اگر کافر به دنبال تو میگردد

چرا دست از سر من بر نمیدترد هوای تو

صدایم از تو خواهد بود اگر برگردی ای موعود

پر از داغ شقایق هاست آوایم برای تو

تو را من با تمام انتظارم جستجو کردم

کدامین جاده امشب میگذارد سر به پای تو

به دنبال صدای او شقایقها را گشتم
....
یکی خاک رو میگرده. یکی شقایقا رو میگرده... ولی شاید جای دیگه‌ای باشه... شاید ...
خدا کند که بیاید

مریم جمعه 2 شهریور 1386 ساعت 10:20 ب.ظ http://bito-hargez.blogsky.com

از خدابرگشتگان را کار چندان سخت نیست / سخت کار ما بود کز ما خدا برگشته است
خیلی زیبا بود ثالث.
قلم خوبی داری البته قلم خود از یه احساس خوب سر چشمه میگیره
شاد و تندرست باشی

قل یا عبادی الذین اسرفوا علی انفسهم لا تقنطوا من رحمت الله. ان الله یغفرالذنوب جمیعا

یونیکورن جمعه 2 شهریور 1386 ساعت 09:23 ب.ظ

شلام مشتر ثالث گرامی...

مثل همیشه زیبا و ظریف گفتید...

ممنونیم از شما و حرف های قشنگ تون...

می بینم که اسم تون رو هم لو دادید اسیدی...

شادزی...!

امضا مینا!

میترسم از روزی که همه چیز لو بره و پرده ها بالا برن

مهتاب جمعه 2 شهریور 1386 ساعت 07:32 ب.ظ

اگه میداد لیلی کام مجنون
کجا افسانه میشد نام مجنون
هزاران دل بحسرت خون شد از عشق
یکی در این میان مجنون شد از عشق

سلام یار و همراه مهربان من
شرمنده که اینقدر دیر اومدم سراغت . این دوبیتی ها را خودت گفتی؟ خیلی قشنگ بود توی word سیو کردم . خیلی به دلم نشست. راستی خوبی ؟ خوش میگذره ؟ شرمنده من یاهو مسنجر ندارم . ولی سعی می کنم دیگه زود به زود بیام سراغت .
شاد وسربلندباشی
به امیددیدار

اگر میداد لیلی کام مجنون
کجا افسانه میشد نام مجنون
...
همین رو تا فردا صدبار تکرار میکنم. دوبیتی ها هم مال شخص ثالثه.

سولماز پنج‌شنبه 1 شهریور 1386 ساعت 08:03 ب.ظ http://fararee.blogsky.com

فلش هم می تونه خوب باشه هم بد.اما در هر حال اولش می سوزونه دیگه.نکته مهم برای من اینه که یادمون نمی مونه که لحظه اول چه شکلی بود.

یادمون نمیمونه لحظه اول چه شکلی بودیم و چی بودیم و کی بودیم و چی شدیم و کی شدیم و کی میشیم و چی میشیم

مونا پنج‌شنبه 1 شهریور 1386 ساعت 07:10 ب.ظ http://www.sukhte-del.blogfa.com

سلام
این پست شما خیلی قشنگه

شمیم کوی تو با من چها کرد
شکند موی تو موجی بپا کرد

خم ابروی تو شد رهنمایم
لب شیرین تو دردم دوا کرد

سلام
این حتی نمیتونه یه کوچولو از قشنگیشو بیان کنه. خدا کنه یه روز ببینیش میفهمی چی میگم.

payam پنج‌شنبه 1 شهریور 1386 ساعت 05:18 ب.ظ http://http://apayama.blogfa.com/

بمون یه وقت نرم ز یادت
یادت باشه یادت باشه
کی بود که هی عشقو نشون میدادت
شبا که تنها توی راهی
محو نگاه اون ستاره هائی
یادت باشه که یارت
یه گوشه ای نشسته تو تنهائی
دل ناگرونم که ز یادت برم
نمیره این غصه دیگه از سرم
یادم بمون ای مهربون
یه وقت نشی نامهربون



امید وارم موفق باشی ولی اینو بدون که هر کس لایق دوست داشتن نیست اگر تونستی به منم یه سری بزن دوست دارم از تجربیاتت در زمینه وب نویسی استفاده کنم

از چشم تو رفتن به خدا هیچ غمی نیست
از اینکه زیادت بروم من نگرانم
...

سمیرا پنج‌شنبه 1 شهریور 1386 ساعت 12:36 ب.ظ

هلاک من به یک تیر نگاه است
حیاتم هم از آن عین سیاه است
چرا با او نگویم راز دل را؟
خداوندا مگر دوستی گناه است؟



زدم فالی به یاد خط و خالش
دلم آشوب شد چون دید فالش
حدیث وصل او با دیگری بود
در این بازی تقدیر... خوش به حالش




خوش به حالش

خوش به حالش

خوش به حالش

خوش به حالش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد