شخص ثالث

مجموعه‌ای از داستانک‌ها، اشعار، غزلیات، دوبیتی‌ها، شعرهای نو و محاوره‌ای با تخلص شخص ثالث

شخص ثالث

مجموعه‌ای از داستانک‌ها، اشعار، غزلیات، دوبیتی‌ها، شعرهای نو و محاوره‌ای با تخلص شخص ثالث

میشه، به همین سادگی میشه خوب بود

(هوالمحبوب)

بازم سلام. سه تا تبریک:

اول تبریک بهار در بهار و تولد آخرین پیامبر خدا (ص) که کاملترین دین رو با خودش آوورد. خدا رو شکر که این نعمتو به ما داد؛

دوم تبریک تولد بنیانگذار مذهب شیعه امام صادق (ع). خدا رو شکر که توو جایی به دنیا اومدیم که دور و برمون همه میگن علی (ع) و بچه هاش(ع)؛

سوم تبریک غروری که توو ماجرای پونزده سرباز انگلیسی نصیب مردم خوبمون شد؛

یه تبریکم به اونایی که خودشون میدونن چرا؛

بعضی وقتا شما هم حس میکنید که بعضی چیزا بیخودی سر راهتون نمیاد. درست میگم؟ یه مطلب دیگه ای برای امروز توو نظرم بود، ولی دیروز این نوشته رو دیدم. حیفم اومد فقط خودم باهاش حال کنم. به عنوان عیدی از من قبولش کن و پیشنهاد میکنم اگه الان حالشو نداشتی ذخیرش کن تا به قول خودتون (آف) بخونیش. قول میدم تو هم باهاش حال کنی.

یه روز حضرت محمد (ص) شیطان رو توو مسجد الحرام دید که خیلی ناراحته. ازش پرسید: ملعون چرا ناراحتی؟ شیطان گفت: از دست تو و امت تو ناراحتم. حضرت فرمود: چرا از من ناراحتی؟ شیطان گفت: چون این همه تلاش میکنم که مردمو گمراه کنم ولی تو روز قیامت ازشون شفاعت میکنی و تموم زحمات منو به هدر میدی. به همین خاطر با تو دشمنم و از تو بدم میاد. حضرت فرمود: از دست امتم چرا ناراحتی؟

شیطان گفت: امت تو کارایی میکنن که بقیه نمیکنن:

اول اینکه وقتی به هم میرسن به هم سلام میکنن که سلام اسم خداس و من از این اسم میترسم؛

دوم اینکه وقتی همو میبینن به هم دست میدن و تا دستشون توو دست همه گناهای جفتشون بخشیده میشه؛

سوم اینکه وقتی میخوان غدا بخورن بسم الله میگن و من دیگه نمیتونم با اونا غذا بخورم و گرسنه میمونم؛

چهارم اینکه بعد از غذا خوردن الحمدلله میگویند؛

پنجم اینکه وقتی اسم تو میاد بلندبلند صلوات میفرستن. اونقدر ثواب صلوات زیاده که من مجبور میشم فرار کنم؛

ششم اینکه وقتی میخوان کاری انجام بدن انشاالله میگن و من دیگه نمیتونم توو کاراشون دخالت کنم و اونا رو اونجوری که دلم میخواد بهم بزنم؛

هفتم اینکه صدقه میدن و وقتی که صدقه میدن هم گناهاشون بخشیده میشه هم هفتاد جور بلا رو از خودشون دور میکنن (حضرت محمد فرمودند: وقتی انسان دستش را در جیبش میبرد که پولی را صدقه دهد، هفتاد شیطان دست او را میگیرند تا او را منصرف کنند و نگذارند او صدقه بدهد)؛

هشتم اینکه قرآن میخونن. توو خونه ای که قرآن خونده میشه فرشته ها برو بیا دارن و برا من دیگه جایی نمیمونه؛

نهم اینکه منو خیلی لعنت میکنن و با هر لعنت یه زخم به بدنم میفته و تا وقتی که همون شخص یه گناه باحال نکنه اون زخم خوب نمیشه که نمیشه؛

دهم اینکه تا گناه میکنن فورا توبه میکنن و همه زحمتای منو به هدر میدن؛

یازدهم اینکه حتی وقتی عطسه میکنن بازم الحمدلله میگن. عطسه رو خدا میفرسته و نشون میده که بدن بندش سالمه. وقتی اونا الحمدلله میگن من خیلی لجم در میاد؛

...

میگم تو هم مثل من داری فکر میکنی که چه کارای ساده ای میشه انجام داد که شیطان جرأت نکنه دور و برمون بپلکه؟ انشاالله وجودت از هرچی شیطان درونی و بیرونی دور باشه.

نظرات 32 + ارسال نظر
ف. شیدا جمعه 31 فروردین 1386 ساعت 01:48 ق.ظ http://www.fsheida.com

سلام متن باارزش وخوبی بود وانشالله همه ازش استفاده مثبت ببرن واز هرچی شیطان درونی وبیرونیه قلبشون رو پاک بکنن (آمین)
شاد وموفق باشی

سلام
آمین

سحر جمعه 31 فروردین 1386 ساعت 12:35 ق.ظ

تا توانی دلی بدست اور دل شسکستن هنر نمیباشد

اما یه دل شکسته خیلی قیمتی‌تره.
از شکستن اوفتد هرچیز از قیمت بجز دل
هست این بشکسته را رونق بر اشیاء شکسته.

سمیرا پنج‌شنبه 30 فروردین 1386 ساعت 06:26 ب.ظ

کوله بار ارزوهات روی دوشت
تا کجاها رفتی با پای پیاده
رفتی و به هرچه خواستی نرسیدی
متاسفم برات ای دل ساده
دل به هر کی دادی از سادگی دادی
زندگیت و پای دلدادگی دادی
هر جا که دیدی چراغی پر فروغه
تابه هش رسیدی فهمیدی دروغه
عاشق و خسته و غمگین وپریشون
دل بی کس دلک بی سر و سامون
دل زخمی دل تنها وتکیده
دل گریون من وهی دل گریون
متاسفم برات
کوله بار ارزوهات و کی دزدید
دل دیوونه به گریه هات کی خندید
عاشق و خسته و غمگین وپریشون
دل بی کس دلک بی سر و سامون
تو رو با حول و بلا تنها گذاشتن
اونا که لیاقت عشق و نداشتن
تک وتنهایی و با پای پیاده
متاسفم برات ای دل ساده

و باز هم ...
... حرف دل.

دلداده چهارشنبه 29 فروردین 1386 ساعت 09:01 ب.ظ

سلام دوست خوبم
خیلی با حال بود.خیلی خیلی حال کردم.
التماس دعا

سلام
از حسن نظر شماست
محتاجیم به دعا

سمیرا سه‌شنبه 28 فروردین 1386 ساعت 04:42 ب.ظ

سلام همشهری. چه خبر؟ خوش می گذره؟


۵شنبه می خوام برم امامزاده. فکر کنم خدا منو بخشیده باشه؟

شما هیچی نمی خوای؟ دارم با خدا رفیق می شماااااا

فدای مهربونیات

سلام
ان الله رئوف بالعباد
نایب الزیاره باشید. قبول باشه.

یاسمین(حرفهای یه دختر غمگین) سه‌شنبه 28 فروردین 1386 ساعت 12:21 ب.ظ http://rue.blogsky.com

دستها بالا بود.
هر کسی سهم خودش را طلبید.
سهم هر کس که رسید،
داغ تر از دل ما بود
ولی
نوبت من که رسید،
سهم من یخ زده بود!سهم من چیست مگریک پاسخ
پاسخ یک حسرت!
سهم من کوچک بود
قد انگشتانم
عمق آن وسعت داشت
وسعتی تا ته دلتنگیها
شاید از وسعت آن بود
که بی پاسخ ماند
.
.
.
دلت شاد

هرآنچه از دوست رسد ...
............................. نیکوست.

عاشق بد شانس دوشنبه 27 فروردین 1386 ساعت 06:16 ب.ظ http://jazbevitamin007.blogfa.com/

(¸.•*¨(¸.•*¨(¸.•*¨(¸.•*¨.•*´¨)¸.•*´¨)¸.•*´¨)


jazbevitamin007.blogfa.………….Now UpDate

((( Happy Birthday )))

(¸.•*¨(¸.•*¨(¸.•*¨(¸.•*¨.•*´¨)¸.•*´¨)¸.•*´¨)


I Love you
....I Love you
.....I Love you
......I Love you
.......I Love you
........I Love you
........I Love you
........I Love you
.......I Love you
......I Love you
.....I Love you
....I Love you
...I Love you
..I Love you
.I Love you
.I Love you
.I Love you
..I Love you
...I Love you
....I Love you
.....I Love you
......I Love you
.......I Love you
........I Love you
........I Love you
........I Love you
.......I Love you
......I Love you
.....I Love you
....I Love you
...I Love you
..I Love you
.I Love you
.I Love you
.I Love you
..I Love you
...I Love you
....I Love you
.....I Love you
......I Love you
.......I Love you
........I Love you
........I Love you
........I Love you
.......I Love you
......I Love you
.....I Love you
....I Love you
...I Love you
..I Love you
.I Love you
.I Love you
.I Love you



(¸.•*¨(¸.•*¨(¸.•*¨(¸.•*¨.•*´¨)¸.•*´¨)¸.•*´¨)


jazbevitamin007.blogfa………….Now UpDate



(¸.•*¨(¸.•*¨(¸.•*¨(¸.•*¨.•*´¨)¸.•*´¨)¸.•*´¨)

علی دوشنبه 27 فروردین 1386 ساعت 10:28 ق.ظ http://www.alitoloeei.blogfa.com/

سلام حضرت عباس من

اگردیرآمدم مجروح بودم.....

چه خبر ازحال وروزت ازرضا ولیلا ازحمید ومجید ازوحیدو.....

راستی اینقدر به پروپاچه شیطون نپیچ به مابرمی خوره

با هذیانهام منتظرتم

سلام
اسیر قبض و بسط روح بودم ...
شاید همین به پروپا پیچیدن خودش یه‌جور اطاعت امر شیطون باشه.
این‌روزا حاج‌علی حرفای درست و حسابیت حالیم نمیشه فکر میکنی هذیانهاتو بفهمم؟

سمیرا شنبه 25 فروردین 1386 ساعت 04:59 ب.ظ

سلام. خوبی همشهری؟گفتی که تمرین کنم به خودم اعتماد کنم آره؟ تو به خودت اعتماد داری؟ میشه بگی از کجا شروع کنم؟ چه جوری شروع کنم؟ اصلا مگه آدما به خودشون اعتماد دارن؟ اگه اینجوری بود که............

سلام
از اینجا شروع کن:
اول صبح که پاشدی به خودت بگو: (بسم‌الله الرحمن الرحیم. من میتونم)
همین. امتحان کن.

محدثه خسروی شنبه 25 فروردین 1386 ساعت 03:33 ب.ظ http://kalagh-mimanam.blogfa.com

سلام.
من برگشتم.
به روزم و خوشحال می شم از حضور سبزتون.

سلام
خدا کنه همیشه فرصت برا برگشتن باشه.
خوشحالم که به‌روزی. دعا کن خدا هممونو به‌روز کنه.

محدثه خسروی شنبه 25 فروردین 1386 ساعت 03:30 ب.ظ http://kalagh-mimanam.blogfa.com

بعضی وقتا واقعا بهتره آدم چیزی نگه. ممنون

یاسمین(حرفهای یه دختر غمگین شنبه 25 فروردین 1386 ساعت 01:12 ب.ظ http://rue.blogsky.com

سلام
وایییییییییییییییی چه قشنگ بود و عجیب و جالب
یعنی میشه؟؟؟!!!!!!!

سلام
باور نداری؟ امتحان کن

مولانا شنبه 25 فروردین 1386 ساعت 12:14 ق.ظ

سلام
چی عجیبه خیلی عجیبه
دوست من؟

حالا
علیک السلام

نغمه شاکری جمعه 24 فروردین 1386 ساعت 03:09 ق.ظ http://parchinkhiyal.blogfa.com

سلام
.....پشت پرچین خیال......با یک ترانه به روز شد
و
منتظر حضور و نظرات ارزشمند شما

سلام
انشاالله همیشه به‌روز باشید.

سمیرا چهارشنبه 22 فروردین 1386 ساعت 11:46 ق.ظ

عشق در حصاری قرنطینه است

دروغ جای راستی نشسته

دلها ترسیده اند

مجالی برای آشنایی نیست





دلم خسته شده

دلم تنهاست

نیست دلی که همدل وهمدمم شود





اعتماد غرق در باتلاق شک شده

آنقدر سرافکنده از امتحان زندگی بیرون آمده

که مایوس شده از ابراز وجود

در این سراب ،

در این بی اعتمادی چه کنم ؟؟؟





ای کاش یکبار دیگر می شد اعتماد را تجربه کرد



ای کاش . . .

مولانا سه‌شنبه 21 فروردین 1386 ساعت 09:00 ب.ظ

سلام
مطالب جالب و تازه ای بود برای من
از شما متشکرم
به امید دیدار

سلام
عجیبه! خیلی عجیبه!!!

یاسمین(حرفهای یه دختر غمگین سه‌شنبه 21 فروردین 1386 ساعت 03:24 ب.ظ http://rue.blogsky.com

باز در یک عصر پاییزی دلم گرفته است....
دلی که همچو برگهای درختان پاییزی زرد و خشک و خسته است ...
آری دل شکسته ام بدجور گرفته است.....
قدم میزنم در کوچه پس کوچه های شهر پر از سکوت...
یک غروب سرد و بی روح پاییزی ، یک دل عاشق ولی تنها و دلتنگ با کوله باری از غم و غصه و یک سوال بی جواب!
قدم میزنم و به سرنوشت خویش می اندیشم!
و باز در یک غروب پاییزی دلم بدجور برای تو تنگ شده است....
دلم برای آن دل بی وفایت تنگ شده ، نمیدانم چرا ولی بدجور دلم هوای تو را کرده است....
سلام
می بخشی من یه مدت طولانی نبودم
چون اصلا حالم خوب نبود اما بازم بر گشتم
دلت شاد و ممنون که سری به من زده بودی

سلام
کاش میشد یک کاری کرد تا هیچ دلی یخ نزنه...
میدونی دارم به چی فکر میکنم. اگه فقط فقط یه نگاه کوچیک پشت پنجره بندازی میبینی دیگه از پائیز خبری نیست. میبینی که همه‌جا بوی بهار به خودش گرفته. میبینی که همه چی روح گرفته.
اگه توو بهار به این قشنگی بازم پائیز میبینی داری به خودت ظلم میکنی. خودت داری خودتو تموم میکنی. پائیزو خودت توو دلت نگه داشتی. داری به دلت بد میکنی. مطمئن باش ازت دلخوره و یه روزی شکایتتو میکنه که تو دستت به هیچ جا بند نیست.

سمیرا سه‌شنبه 21 فروردین 1386 ساعت 11:35 ق.ظ

سلام. باز سمیرا دلش گرفته

یه سر میای پیش همشهریت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام
از شکستن اوفتد هرچیز از قیمت بجز دل
هست این بشکسته را رونق بر اشیاء شکسته.
...
یه دل گرفته چند میارزه؟ وقتی دل میگیره چی میخواد بگه؟ برای چی این در و اون در میزنه؟ تا حالا ازش پرسیدی؟

عاشق بد شانس دوشنبه 20 فروردین 1386 ساعت 11:59 ق.ظ http://jazbevitamin007.blogfa.com/

°°°°°°°°°°°°|/
°°°°°°°°°°°°|_/
°°°°°°°°°°°°|__/
°°°°°°°°°°°°|___/ ==> jazbevitamin007.blogfa is Update
°°°°°°°°°°°°|____/°
°°°°°°°°°°°°|_____/°
°°°°°°°°°°°°|______/°
°°°°°°______|_______________
~~~~/____________________~~~~
,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~* ¯´¨ ¨`*•~-.¸.....
سهراب گفتی:چشمها را باید شست......شستم ولی !.........

گفتی: جور دیگر باید دید.......دیدم ولی !..............

گفتی زیر باران باید رفت........رفتم ولی !.............

او نه چشمهای خیس و شسته ام را..نه نگاه دیگرم را...هیچ کدام را ندید !!!!

فقط در زیر باران با طعنه ای خندید و گفت:

" دیوانه باران ندیده !!
----------------------------------------------------------
منتظرتون هستم

اگر با دیگرانش بود میلی
چرا جام مرا بشکست لیلی؟

سمیرا یکشنبه 19 فروردین 1386 ساعت 08:25 ب.ظ

قاصدک یکی بازم دلش پره دعاش کنیم
کاش خودش هم بدونه اونی که ما هم میدونیم
یه دل شکسته چند میارزه؟ این رو میدونی؟
به خدا مستجابه هر دعایی که میخونی
مشکلش فقط اینه یادش میره خدا داره
به همین سادگیه... فقط بگو خدا... آره

یعنی خدا هوای همه رو داره؟؟؟؟؟؟؟؟

بزرگیت رو شکر خدای من

سلام (یادت رفت؟)
به همین سادگیه... فقط بگو خدا... آره

آرزو یکشنبه 19 فروردین 1386 ساعت 02:49 ب.ظ http://azareman.blogfa.com

سلام
متشکرم.عید شما هم مبارک و امیدوارم امسال براتون سال پر برکتی باشه.

سلام
انشاالله. ممنون از حضور شما

روشنک(تو را من چشم در راهم) یکشنبه 19 فروردین 1386 ساعت 09:57 ق.ظ http://www.navayegaribane.blogfa.com

سلاممممممم
سال نو شما هم مبارک
سه تا تبریک هم متقابلن :دی سومیش چی بید؟
روایت قابل تاملی بود

سلام
ممنون
بازم ممنون
سومین تبریک ولادت امام صادق (ع) بود
پس یه خورده فقط تامل کنیم.

مریم شنبه 18 فروردین 1386 ساعت 11:51 ب.ظ http://bito-hargez.blogsky.com

سلام
متنت مثل همیشه ساده و پر محتوا بود . واقعا چه راحته نه ؟
تبریک منو هم بپذیر .

سلام
فقط نمیدونم چرا معملوا به راحتی این راه ساده رو کنار میذاریم

هیلدا شنبه 18 فروردین 1386 ساعت 10:16 ب.ظ

سلام...
اینو بگم!..منم جز آدمایی هستم که خیلی صلوات می فرستم!...اونم البته نه به خاطر اینایی که اینجا بود!...یه دلیل دیگه داااارم!..که بلخره به هر نیتی که باشه ثوابش زیاااده!...
بعدم اومدم بگم!..هیچ کدو.م از حرفایی که توو وبلاگم نوشتم شما قاطیه مخاطب صحبتام نبودین!....اومدم بگم که سوتفاهمی پیش نیاااد...
مرسی از کمکااات

سلام
اللهم صل علی محمد و آل محمد
آی‌کیوم دوباره افت کرده. نمیگیرم...

رضا یویولی تنها شنبه 18 فروردین 1386 ساعت 08:44 ق.ظ

عباس اقا سلام
همه این اذکار که گفتی قبول ولی نگفتی قبل از همه اینا ادمی را ادمیت لازم است
بدرود

سلام عزیز دل برادر
خوب اینو شما بگو
اون یازده تا ردیف کن این یکی به دنبالش میاد

سحر جمعه 17 فروردین 1386 ساعت 10:52 ب.ظ

قاصدک خبر داری تو دل من چی میگذره
کی میاد کی میره وچی میبره
قاصدک خبر داری اینجا همه یاقی شدن
سرکش وجاه طلبو وطاغی شدن
قاصدک دلم پره چی بهت بگم
غم منو داره میخوره چی بهت بگم
قاصدک اشکامو پاک کن وبرو
دل ازردمو خاک کن وبرو
قاصدک بیا بشین کنار سفره دلم
بدونه تو توی دنیا انگاری مثل گلم
قاصدک عشق منو یکی اومد دزدیدوبرد
دل دیوونمومثل یک خوره اومدوخورد
قاصک تو رو خدا برای من دعا بخون
منو مثل دیگرون یه ادمه ساده بدون
قاصدک اشکامو پاک کن وبرو
دل ازردمو وخاک کن وبرو


قاصدک یکی بازم دلش پره دعاش کنیم
کاش خودش هم بدونه اونی که ما هم میدونیم
یه دل شکسته چند میارزه؟ این رو میدونی؟
به خدا مستجابه هر دعایی که میخونی
مشکلش فقط اینه یادش میره خدا داره
به همین سادگیه... فقط بگو خدا... آره.

سحر جمعه 17 فروردین 1386 ساعت 10:42 ب.ظ

به همین سادگیه... فقط بگو خدا ... آره

حمیده جمعه 17 فروردین 1386 ساعت 05:50 ب.ظ http://bagheyaghoot.blogfa.com

سلام گرامی بزرگوار
مطالب ارزشمندتون رو خوندم ولذت بردم
متشکرم برای آمدنتون
سال نو بر شما و خانواده ی عزیزتون مبارک
شادباشید وپیروز

سلام
انشاالله قابل استفاده هم براتون باشه. یعنی انشاالله بتونید به‌راحتی شیطان رو از خودتون دور دور دور کنید.

سمیرا پنج‌شنبه 16 فروردین 1386 ساعت 06:43 ب.ظ

دوباره سلام
خوبی همشهری؟

راستش اون روز بارون می یومد ما نتونستیم بریم ولی مثل اینکه خیلی شلوغ بوده

آقای اکبری اول شده می شناسیش؟

خوش باشی

سلام
فقط میتونم بگم خوشا به حال شما.

باران پنج‌شنبه 16 فروردین 1386 ساعت 01:17 ب.ظ

سلام.سال نو مبارک
ازاینکه اینقدر دیر بهت سرزدم شرمنده.ولی اصلا وقت نداشتم که حتی سال نو یه کم به خودم برسم.
مطالبت مثل همیشه جالب و دلنشین بود
امیدوار درسال جدید به همه خواسته های خوب زندگیت برسی
شادکام.پیروز.سربلند وموفق
درپناه یگانه خالق هستی
باران...

سلام
سال نو شما هم مبارک. انشاالله امسال سال خوبی برات باشه.

سمیرا پنج‌شنبه 16 فروردین 1386 ساعت 11:59 ق.ظ

خبر آمد خبری در راه است

سرخوش ان دل که از آن آگاه است

شاید این جمعه بیاید ......شاید....

پرده از چهره گشاید ....شاید

دعا کن خودش گفته به شیعه‌هام بگید برا ظهورم دعا کنن. اللهم عجل لویک‌الفرج

سمیرا پنج‌شنبه 16 فروردین 1386 ساعت 11:57 ق.ظ

سلام همشهری. خوبی؟ راست می گی هااا. آدما چه راحت می تونن شیطون رو از خودش برونه. ساعت تحویل دعا کردم خیلی زیاد. کاشکی امسال اجازه ندم شیطون گولم بزنه. کاشکی همه آدما همین کارای ساده رو انجام بدن تا شیطون از حسودی بمیره.

به امید روزی که آقا امام زمان بیاد و همه بدیها از بین بره

سلام
با این حال بعضی وقتا چقدر راحت خودمون نقش شیطون رو بازی میکنیم.
انشاالله. انشاالله امسال بیاد. نمیدونم چرا از اول سال این دعا رو زیاد شنیدم. یعنی میشه؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد